Hari / Tarikh / Masa | AHAD 25/09/2011/ 11.15 - 12.15 6 Bestari - Matematik |
Tajuk | Ulanglkaji soalan contoh UPSR |
Kemahiran | Menjawab soalan contoh UPSR |
Objektif | Murid dapat menjawab soalan dengan baik |
Aktiviti | 1. Guru mengedarkan soalan contoh UPSR kertas 2 |
2. Murid menjawab soalan yang diberi dalam tempoh masa yang telah ditetapkan | |
3. Guru membimbing murid menyelesaikan soalan yang diberi. | |
4. Guru berbincang jawapan dengn murid dan membuat pembetulan soalan yang silap. | |
BBM | Set soalan Kertas 2 |
Impak |
Hari / Tarikh / Masa | AHAD 14/08/2011/ 12.15 - 01.15 1 Arif |
Tajuk | My Happy Days |
Kemahiran | Pronounce days of the week |
Objektif | Pupils should be able to pronounce days of the week |
Aktiviti | 1. Teacher show day of the week card and pronounce them to the class. |
2. Pupils say the word following the teacher | |
3. Teacher ask the pupils to say the days of the week. | |
4. Teacher pronuonce days of the week together with the pupils | |
BBM | Textbook, days card |
Impak |
Hari / Tarikh / Masa | ISNIN 25/09/2011/ 07.45 - 08.45 6 Bestari |
Tajuk | Isipadu |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi melibatkan isipadu |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan isipadu yang diberikan |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan isipadu |
2. Murid cuba menyelesaikan soalan isipadu yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | ISNIN 15/08/2011/ 10.15 - 11.15 1 ARIF B. INGGERIS |
Tajuk | Sounds around us |
Kemahiran | Match the pictures with their sounds |
Objektif | Pupils a able to match the pictures with the sounds |
Aktiviti | 1. Teacher pronounce the sounds with the pictures image |
2. Pupils ability to match pictures with the sounds | |
BBM | Text book |
Impak | Some of pupils cannot match pictures with sounds. |
Hari / Tarikh / Masa | ISNIN 15/08/2011/ 12.15 - 01.15 6 Arif |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | SELASA 16/08/2011/ 11.15 - 12.15 6 Arif |
Tajuk | Ulangkaji Kertas Contoh UPSR |
Kemahiran | Menjawab soalan-soalan contoh UPSR |
Objektif | Murid dapat menjawab kertas soalan UPSR dengan baik |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | SELASA 16/08/2011/ 10.15 - 11.15 1 Arif B. INGGERIS |
Tajuk | Listen To Me |
Kemahiran | |
Objektif | |
Aktiviti | 1. |
2. | |
3. | |
BBM | |
Impak |
Hari / Tarikh / Masa | SELASA 16/08/2011/ 11.45 - 12.15 6 Elit BI. Pss |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | RABU 17/08/2011/ 7.45 - 8.45 6 Bestari |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | RABU 17/08/2011/ 10.45 - 11.15 1 Arif B. Inggeris |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | RABU 17/08/2011/ 11.45 - 12.15 6 Arif |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | RABU 17/08/2011/ 11.45 - 12.15 6 Arif |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | KHAMIS 18/08/2011/ 7.45 - 8.45 1 Arif B. Inggeris |
Tajuk | |
Kemahiran | |
Objektif | |
Aktiviti | 1. |
2. | |
3. | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | KHAMIS 18/08/2011/ 10.45 - 11.45 6 Arif |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |