Hari / Tarikh / Masa | AHAD 10/01/2010/ 9.15 - 10.15 6 ARIF |
Tajuk | PECAHAN |
Kemahiran | Menambah pecahan bercampur penyebut yang sama |
Objektif | Murid-murid menambah pecahan nombor bercampur |
Aktiviti | 1. Penerangan dan bimbingan menyelesaikan pecahan nombor bercampur. |
2. Langkah-langkah penyelesaian tambah pecahan nombor bercampur | |
3. Latihan menambah pecahan | |
4. Perbincangan dengan murid | |
BBM | Buku teks |
Impak | 95% murid dapat menguasai kemahiran dengan baik. |
Hari / Tarikh / Masa | AHAD 10/01/2010 6 Cemerlang |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyatakan nilai tempat dan nilai digit nombor |
Objektif | Murid dapat membezakan nilai tempat dan nilai digit |
Aktiviti | 1. Penerangan dan bimbingan membezakan nilai tempat dan nilai digit |
2. Langkah-langkah penyelesaian nilai tempat dan nilai digit | |
3. Latihan | |
4. Perbincangan dengan murid | |
BBM | Lembaran kerja |
Impak | 50% murid dapat menguasai kemahiran dengan baik. |
Hari / Tarikh / Masa | ISNIN 11/01/01 6 Cemerlang |
Tajuk | Nombor Bulat Hingga 1000 000 |
Kemahiran | Menukar unit juta ke nombor |
Objektif | Murid dapat menukar unit |
Aktiviti | 1. Penerangan dan bimbingan menyelesaikan operasi bercampur. |
2. Langkah-langkah penyelesaian operasi bercampur | |
3. Latihan operasi bercampur | |
4. Perbincangan dengan murid | |
BBM | Lembaran kerja |
Impak | Murid-murid belum menguasai bahasa dengan baik. |
Hari / Tarikh / Masa | ISNIN 11/01/2010 12.15 - 1.15 6 ARIF |
Tajuk | Pecahan |
Kemahiran | Menolak pecahan nombor bercampur |
Objektif | Murid-murid menyelesaikan tolak pecahan nombor bercampur |
Aktiviti | 1. Penerangan dan bimbingan menyelesaikan operasi bercampur. |
2. Langkah-langkah penyelesaian operasi bercampur | |
3. Latihan operasi bercampur | |
4. Perbincangan dengan murid | |
BBM | Lembaran kerja |
Impak | Murid-murid belum menguasai bahasa dengan baik. |
Hari / Tarikh / Masa | SELASA |
Tajuk | |
Kemahiran | |
Objektif | |
Aktiviti | 1. Penerangan dan bimbingan menyelesaikan operasi bercampur. |
2. Langkah-langkah penyelesaian operasi bercampur | |
3. Latihan operasi bercampur | |
4. Perbincangan dengan murid | |
BBM | Lembaran kerja |
Impak | Murid-murid belum menguasai bahasa dengan baik. |
Hari / Tarikh / Masa | |
Tajuk | |
Kemahiran | |
Objektif | |
Aktiviti | 1. Penerangan dan bimbingan menyelesaikan operasi bercampur. |
2. Langkah-langkah penyelesaian operasi bercampur | |
3. Latihan operasi bercampur | |
4. Perbincangan dengan murid | |
BBM | Lembaran kerja |
Impak | Murid-murid belum menguasai bahasa dengan baik. |
Hari / Tarikh / Masa | |
Tajuk | |
Kemahiran | |
Objektif | |
Aktiviti | 1. Penerangan dan bimbingan menyelesaikan operasi bercampur. |
2. Langkah-langkah penyelesaian operasi bercampur | |
3. Latihan operasi bercampur | |
4. Perbincangan dengan murid | |
BBM | Lembaran kerja |
Impak | Murid-murid belum menguasai bahasa dengan baik. |
Hari / Tarikh / Masa | |
Tajuk | |
Kemahiran | |
Objektif | |
Aktiviti | 1. Penerangan dan bimbingan menyelesaikan operasi bercampur. |
2. Langkah-langkah penyelesaian operasi bercampur | |
3. Latihan operasi bercampur | |
4. Perbincangan dengan murid | |
BBM | Lembaran kerja |
Impak | Murid-murid belum menguasai bahasa dengan baik. |