Hari / Tarikh / Masa | AHAD 20/03/2011/ 11.45 - 12.15 1 Arif - B. INGGERIS |
Tajuk | Sounds around us |
Kemahiran | Listen and respond to stimulus with guardance |
Objektif | Pupils ability listen and respon with guidance |
Aktiviti | 1. Teacher pronounce the words pupils listen carefuly |
2. Teacher ask the pupils to repeat after him | |
3. Pupils pronounce the words | |
BBM | Text book |
Impak | Some of the pupils cannot pronounce correctly |
Hari / Tarikh / Masa | AHAD 20/03/2011/ 11.45 - 12.15 6 Bestari |
Tajuk | Pcahan |
Kemahiran | Menambah Pecahan |
Objektif | Murid dapat menambah pecahan penyebut yang sama |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan pecahan |
2. Murid cuba menyelesaikan pecahan yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | AHAD 20/03/2011/ 12.15 - 01.15 6 Bestari |
Tajuk | Isipadu |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi melibatkan isipadu |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan isipadu yang diberikan |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan isipadu |
2. Murid cuba menyelesaikan soalan isipadu yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | ISNIN 21/03/2011/ 11.45 - 12.15 6 Bestari B. INGGERIS |
Tajuk | Sounds around us |
Kemahiran | Match the pictures with their sounds |
Objektif | Pupils a able to match the pictures with the sounds |
Aktiviti | 1. Teacher pronounce the sounds with the pictures image |
2. Pupils ability to match pictures with the sounds | |
BBM | Text book |
Impak | Some of pupils cannot match pictures with sounds. |
Hari / Tarikh / Masa | ISNIN 21/03/2011/ 11.45 - 12.15 6 Bestari |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | SELASA 22/03/2011/ 08.45 - 09.45 6 Bestari |
Tajuk | |
Kemahiran | CUTI MAULIDUR RASUL |
Objektif | |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | SELASA 22/03/2011/ 10.45 - 11.45 1 Arif B. INGGERIS |
Tajuk | Listen To Me |
Kemahiran | |
Objektif | |
Aktiviti | 1. |
2. | |
3. | |
BBM | |
Impak |
Hari / Tarikh / Masa | SELASA 22/03/2011/ 11.45 - 12.15 6 Elit BI. Pss |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | RABU 23/03/2011/ 7.45 - 8.45 6 Bestari |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | RABU 23/03/2011/ 10.45 - 11.15 1 Arif B. Inggeris |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | RABU 23/03/2011/ 11.45 - 12.15 6 Arif |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | RABU 23/03/2011/ 11.45 - 12.15 6 Arif |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | KHAMIS 24/03/2011/ 7.45 - 8.45 1 Arif B. Inggeris |
Tajuk | |
Kemahiran | |
Objektif | |
Aktiviti | 1. |
2. | |
3. | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | KHAMIS 24/03/2011/ 10.45 - 11.45 6 Arif |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |