Hari / Tarikh / Masa | AHAD 02/01/2011/ 11.45 - 12.15 6 Bestari |
Tajuk | CUTI Peristiwa |
Kemahiran | |
Objektif | |
Aktiviti | |
BBM | |
Impak |
Hari / Tarikh / Masa | ISNIN 03/01/2011 07.45 - 08.45 6 Bestari |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menulis nombor dalam perkataan dan sebaliknya |
Objektif | Murid-murid dapat menulis nombor dalam perkataan dan sebaliknya |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan kepada murid langkah-langkah menulis nombor |
2. Guru memberi contoh dan latihan kepada murid | |
3. Guru berbincang jawapan kepada soalan dengan murid | |
4. Murid membuat pembetulan soalan yang salah. | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid belum dapat menguasai kemahiran sepenuhnya |
Hari / Tarikh / Masa | ISNIN 03/01/11 11.15 - 12.15 tgh 6 ARIF |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menulis nombor dengan perkataan dan sebaliknya |
Objektif | Murid dapat menulis nombor dalam perkataan dan sebaliknya |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah-langkah menulis nombor dalam perkataan dan sebaliknya |
2. Guru memberi contoh dan latihan kepada murid | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid | |
4. Murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku teks |
Impak | Murid-murid menguasai kemahiran dengan baik. |
Hari / Tarikh / Masa | SELASA 04/01/2011 11.15-12.15 6 Arif |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Nilai tempat dan nilai digit |
Objektif | Murid dapat menentukan niali tempat dan nilai digit nombor hingga 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan kepada murid menentukan nilai tempat dan nilai digit |
2. Guru membimbing murid menjawab soalan dalam buku teks | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid | |
4. Murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid menguasai kemahiran sepenuhnya |
Hari / Tarikh / Masa | RABU 05/01/2011 09.15 - 10.15 6 Bestari |
Tajuk | Nombor bulat |
Kemahiran | Menentukan nilai tempat dan nilai digit |
Objektif | Murid-murid menentukan nilai tempat dan nilai digit |
Aktiviti | 1. Murid memberi penerangan langkah-loangkah menentukan nilai tempat dan nilai digit |
2. Guru membimbing murid menjawab soalan | |
3. Guru berbincang jawapan kepada soalan dengan murid | |
4. Murid membuat pembetulan soalan yang salah. | |
BBM | Buku teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya |
Hari / Tarikh / Masa | RABU 05/01/2011/ 11.45 - 12.15 6 Arif |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menentukan nilai tempat dan nilai digit |
Objektif | Murid-murid dapat menulis nilai tempat dan nilai digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan kepada murid menentukan nilai tempat dan nilai digit |
2. Guru membimbing murid menjawab soalan | |
3. Guru berbincang jawapan kepada soalan dengan murid | |
4. Murid membuat pembetulan soalan yang salah. | |
BBM | Buku teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya |
Hari / Tarikh / Masa | RABU 05/01/2011/ 12.15 - 01.15 6 Bestari |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Cerakinkan Nombor |
Objektif | Murid-murid dapat cerakinkan nombor yang diberi |
Aktiviti | 1. Guru menunjukkan cara cerakin nombor |
2. Guru membimbing murid menjawab soalan | |
3. Guru berbincang jawapan kepada soalan dengan murid | |
4. Murid membuat pembetulan soalan yang salah. | |
BBM | Buku teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya |
Hari / Tarikh / Masa | KHAMIS 06/01/2011/ 08.15 - 09.15 6 Arif |
Tajuk | Nombor bulat |
Kemahiran | Cerakinkan nombor |
Objektif | Murid-murid dapat cerakinkan nombor yang diberi |
Aktiviti | 1. Guru menunjukkan langkah cerakin nombor |
2. Guru membimbing murid menjawab soalan | |
3. Guru berbincang jawapan kepada soalan dengan murid | |
4. Murid membuat pembetulan soalan yang salah. | |
BBM | Buku teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya |