Hari / Tarikh / Masa | AHAD 09/01/2011/ 11.45 - 12.15 6 Bestari |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | ISNIN 10/01/2011 07.45 - 08.45 6 Bestari |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menentukan nilai tempat dan nilai digit |
Objektif | Murid-murid dapat menentukan nilai tempat dan nilai digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan kepada murid langkah-langkah menentukan nilai tempat dan digit |
2. Guru memberi contoh dan latihan kepada murid | |
3. Guru berbincang jawapan kepada soalan dengan murid | |
4. Murid membuat pembetulan soalan yang salah. | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid belum dapat menguasai kemahiran sepenuhnya |
Hari / Tarikh / Masa | ISNIN 10/01/11 11.15 - 12.15 tgh 6 ARIF |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah-langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Guru memberi contoh dan latihan kepada murid | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid | |
4. Murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku teks |
Impak | Murid-murid menguasai kemahiran dengan baik. |
Hari / Tarikh / Masa | SELASA 11/01/2011 11.15-12.15 6 Arif |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Nilai tempat dan nilai digit |
Objektif | Murid dapat menentukan niali tempat dan nilai digit nombor hingga 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan kepada murid menentukan nilai tempat dan nilai digit |
2. Guru membimbing murid menjawab soalan dalam buku teks | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid | |
4. Murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid menguasai kemahiran sepenuhnya |
Hari / Tarikh / Masa | RABU 12/01/2011 09.15 - 10.15 6 Bestari |
Tajuk | Nombor bulat |
Kemahiran | Menentukan nilai tempat dan nilai digit |
Objektif | Murid-murid menentukan nilai tempat dan nilai digit |
Aktiviti | 1. Murid memberi penerangan langkah-loangkah menentukan nilai tempat dan nilai digit |
2. Guru membimbing murid menjawab soalan | |
3. Guru berbincang jawapan kepada soalan dengan murid | |
4. Murid membuat pembetulan soalan yang salah. | |
BBM | Buku teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya |
Hari / Tarikh / Masa | RABU 12/01/2011/ 11.45 - 12.15 6 Arif |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menentukan nilai tempat dan nilai digit |
Objektif | Murid-murid dapat menulis nilai tempat dan nilai digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan kepada murid menentukan nilai tempat dan nilai digit |
2. Guru membimbing murid menjawab soalan | |
3. Guru berbincang jawapan kepada soalan dengan murid | |
4. Murid membuat pembetulan soalan yang salah. | |
BBM | Buku teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya |
Hari / Tarikh / Masa | RABU 12/01/2011/ 12.15 - 01.15 6 Bestari |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Cerakinkan Nombor |
Objektif | Murid-murid dapat cerakinkan nombor yang diberi |
Aktiviti | 1. Guru menunjukkan cara cerakin nombor |
2. Guru membimbing murid menjawab soalan | |
3. Guru berbincang jawapan kepada soalan dengan murid | |
4. Murid membuat pembetulan soalan yang salah. | |
BBM | Buku teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya |
Hari / Tarikh / Masa | KHAMIS 13/01/2011/ 08.15 - 09.15 6 Arif |
Tajuk | Nombor bulat |
Kemahiran | Cerakinkan nombor |
Objektif | Murid-murid dapat cerakinkan nombor yang diberi |
Aktiviti | 1. Guru menunjukkan langkah cerakin nombor |
2. Guru membimbing murid menjawab soalan | |
3. Guru berbincang jawapan kepada soalan dengan murid | |
4. Murid membuat pembetulan soalan yang salah. | |
BBM | Buku teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya |