Hari / Tarikh / Masa | AHAD 03/04/2011/ 11.15 - 12.15 6 Bestari - Matematik |
Tajuk | Ulanglkaji soalan contoh UPSR |
Kemahiran | Menjawab soalan contoh UPSR |
Objektif | Murid dapat menjawab soalan dengan baik |
Aktiviti | 1. Guru mengedarkan soalan contoh UPSR kertas 2 |
2. Murid menjawab soalan yang diberi dalam tempoh masa yang telah ditetapkan | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan dalam buku latihan | |
BBM | Set soalan Kertas 2 |
Impak |
Hari / Tarikh / Masa | AHAD 03/04/2011/ 12.15 - 01.15 1 Arif |
Tajuk | How many? |
Kemahiran | Pupils say the word and match to the number |
Objektif | Pupils can say the word and match to the number |
Aktiviti | 1. Teacher spell and pronounce the word and show the number. |
2. Pupils say the word following the teacher | |
3. Teacher ask the pupils to say the word and match to the number. | |
BBM | Activity book, word card |
Impak |
Hari / Tarikh / Masa | ISNIN 04/04/2011/ 07.45 - 08.45 6 Bestari |
Tajuk | Isipadu |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi melibatkan isipadu |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan isipadu yang diberikan |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan isipadu |
2. Murid cuba menyelesaikan soalan isipadu yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | ISNIN 04/04/2011/ 11.45 - 12.15 6 Bestari B. INGGERIS |
Tajuk | Sounds around us |
Kemahiran | Match the pictures with their sounds |
Objektif | Pupils a able to match the pictures with the sounds |
Aktiviti | 1. Teacher pronounce the sounds with the pictures image |
2. Pupils ability to match pictures with the sounds | |
BBM | Text book |
Impak | Some of pupils cannot match pictures with sounds. |
Hari / Tarikh / Masa | ISNIN 04/04/2011/ 11.45 - 12.15 6 Bestari |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | SELASA 05/04/2011/ 08.45 - 09.45 6 Bestari |
Tajuk | |
Kemahiran | CUTI MAULIDUR RASUL |
Objektif | |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | SELASA 05/04/2011/ 10.45 - 11.45 1 Arif B. INGGERIS |
Tajuk | Listen To Me |
Kemahiran | |
Objektif | |
Aktiviti | 1. |
2. | |
3. | |
BBM | |
Impak |
Hari / Tarikh / Masa | SELASA 05/04/2011/ 11.45 - 12.15 6 Elit BI. Pss |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | RABU 06/04/2011/ 7.45 - 8.45 6 Bestari |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | RABU 06/04/2011/ 10.45 - 11.15 1 Arif B. Inggeris |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | RABU 06/04/2011/ 11.45 - 12.15 6 Arif |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | RABU 06/04/2011/ 11.45 - 12.15 6 Arif |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | KHAMIS 07/04/2011/ 7.45 - 8.45 1 Arif B. Inggeris |
Tajuk | |
Kemahiran | |
Objektif | |
Aktiviti | 1. |
2. | |
3. | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |
Hari / Tarikh / Masa | KHAMIS 07/04/2011/ 10.45 - 11.45 6 Arif |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menyelesaikan operasi bercampur nombor hingga 7 digit |
Objektif | Murid dapat menyelesaikan operasi bercampur hingga nombor 7 digit |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan langkah menyelesaikan operasi bercampur |
2. Murid cuba menyelesaikan operasi bercampur yang diberi | |
3. Guru berbincang jawapan dengan murid dan murid membuat pembetulan | |
BBM | Buku Teks |
Impak | Murid dapat menguasai kemahiran sepenuhnya. |